Algemene Voorwaarden

In deze voorwaarden worden de volgende termen als volgt gedefinieerd:

  1. Ondernemer: De persoon of entiteit die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
  2. Consument: Een natuurlijke persoon die niet handelt in het kader van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand sluit met de ondernemer.
  3. Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die wordt gesloten via een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer communicatietechnieken op afstand tot en met het sluiten van de overeenkomst.
  4. Techniek voor communicatie op afstand: Een middel waarmee een overeenkomst kan worden gesloten zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig op dezelfde locatie aanwezig zijn.
  5. Bedenktijd: De periode waarin de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen.
  6. Herroepingsrecht: Het recht van de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te annuleren.
  7. Dag: Kalenderdag.
  8. Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en/of diensten waarbij de leveringen en/of afnameverplichtingen over een langere periode zijn verspreid.
  9. Duurzame gegevensdrager: Elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die persoonlijk aan hem gericht is, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

DIMAY B.V.
Emmeloordstraat 3
8262 RR Kampen
Nederland
K.v.K. 94486808
E-mailadres: info@dimay.com

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, wordt aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument kosteloos worden toegestuurd.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van de algemene voorwaarden elektronisch aan de consument worden verstrekt, zodat deze eenvoudig kan worden opgeslagen. Indien dit niet mogelijk is, wordt aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat zij op verzoek van de consument elektronisch of op andere wijze kosteloos worden toegestuurd.
  4. Als naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, blijven de bovenstaande bepalingen van toepassing en kan de consument zich bij tegenstrijdigheden beroepen op de meest gunstige bepalingen voor hem.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden is, wordt dit duidelijk vermeld in het aanbod.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Deze omschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument een goede beoordeling van het aanbod te laten maken. Indien afbeeldingen worden gebruikt, moeten deze een waarheidsgetrouwe weergave van de producten en/of diensten zijn. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat informatie over de rechten en verplichtingen die verbonden zijn aan de aanvaarding van het aanbod, met name:
    • De prijs inclusief belastingen;
    • Eventuele kosten van aflevering;
    • De wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke stappen daarvoor nodig zijn;
    • Of het herroepingsrecht van toepassing is;
    • De betalings-, afleverings- of uitvoeringswijze van de overeenkomst;
    • De termijn voor aanvaarding van het aanbod of de termijn voor het voldoen van de prijs;
    • De hoogte van de kosten voor communicatie op afstand indien deze op een andere basis dan het basistarief worden berekend;
    • Indien van toepassing, hoe de overeenkomst kan worden geraadpleegd na de totstandkoming en de wijze waarop deze kan worden opgevraagd;
    • Hoe de consument kan informeren over niet-gewenste handelingen en hoe deze kunnen worden gecorrigeerd voordat de overeenkomst wordt gesloten;
    • Eventuele andere talen waarin de overeenkomst kan worden gesloten naast het Nederlands;
    • Gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft gehouden en hoe de consument deze codes kan raadplegen;
    • De minimale duur van de overeenkomst op afstand als deze betrekking heeft op voortdurende of periodieke levering van producten of diensten.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod elektronisch aanvaardt, bevestigt de ondernemer onverwijld elektronisch de ontvangst van de aanvaarding. Totdat deze ontvangst is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer passende maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Bij elektronische betalingen neemt de ondernemer eveneens passende veiligheidsmaatregelen.
  4. De ondernemer kan binnen wettelijke kaders controleren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en of er andere relevante factoren zijn voor het verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien er goede redenen zijn om de overeenkomst niet aan te gaan, mag de ondernemer de bestelling weigeren of aan bijzondere voorwaarden verbinden.
  5. De ondernemer moet de volgende informatie bij het product of de dienst aan de consument verstrekken, schriftelijk of op een wijze die toegankelijk is op een duurzame gegevensdrager:
    • Het bezoekadres van de vestiging waar de consument terecht kan met klachten;
    • De voorwaarden en werkwijze voor het gebruik van het herroepingsrecht, of een melding als het herroepingsrecht niet van toepassing is;
    • Informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
    • De gegevens genoemd in artikel 4, lid 3, tenzij deze al vóór de uitvoering van de overeenkomst zijn verstrekt;
    • De voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst als deze langer dan één jaar duurt of van onbepaalde duur is.
  6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks producten of diensten, geldt het vorige lid alleen voor de eerste levering.

Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

  1. De klant kan 1 testproduct bestellen en de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen ontbinden, te rekenen vanaf de dag na ontvangst van het product. Let op: Bij het retourneren van meerdere producten wordt door DIMAY B.V. een kost van 25% in rekening gebracht.
  2. Tijdens deze termijn moet de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te beoordelen of het product behouden blijft. Bij gebruik van het herroepingsrecht dient het product met alle toebehoren en, indien redelijk mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer te worden geretourneerd, volgens de door de ondernemer verstrekte instructies.

Artikel 7 – Kosten bij herroeping

  1. Als de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zijn de kosten van retourzending voor zijn rekening.
  2. Bij gebruik van het product dat leidt tot waardevermindering, zijn de kosten hiervan voor de consument.
  3. Als de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding of herroeping, terugbetalen. De terugbetaling kan plaatsvinden na ontvangst van de geretourneerde producten.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Het herroepingsrecht kan alleen worden uitgesloten als de ondernemer dit duidelijk in het aanbod heeft vermeld of tijdig voor het sluiten van de overeenkomst heeft aangegeven.
  2. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten:
    • Die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd;
    • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • Die vanwege hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • Die snel kunnen bederven of verouderen;
    • Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens wijzigingen door veranderingen in btw-tarieven.
  2. De ondernemer kan producten of diensten waarvan de prijzen aan schommelingen op de financiële markt zijn gebonden, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid en het feit dat prijzen richtprijzen zijn, worden vermeld bij het aanbod.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen na 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer dit heeft bedongen en:
    • Ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • De consument het recht heeft om de overeenkomst te beëindigen op de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De prijzen voor producten of diensten die in het aanbod worden vermeld zijn inclusief btw.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in het aanbod, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en de wet- en regelgeving die op het moment van de overeenkomst van toepassing is.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur geboden garantie doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument op grond van de wet en/of de overeenkomst kan doen gelden.
  3. Klanten moeten defecte producten binnen de garantieperiode opsturen naar het door DIMAY B.V. opgegeven adres. De producten moeten het originele etiket behouden.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal zorgvuldig omgaan met het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten en het beoordelen van aanvragen voor diensten.
  2. De plaats van levering is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft doorgegeven.
  3. Behoudens andere bepalingen in artikel 4, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met spoed maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere termijn is afgesproken. Bij vertraging of gedeeltelijke uitvoering van de bestelling ontvangt de consument binnen één maand na het plaatsen van de bestelling bericht. De consument heeft dan het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en heeft recht op schadevergoeding.
  4. Bij ontbinding volgens het vorige lid zal de ondernemer het betaalde bedrag binnen 30 dagen na ontbinding terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer een vervangend artikel aanbieden. Dit zal bij levering duidelijk worden vermeld. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. Retourkosten zijn voor rekening van de ondernemer.
  6. Het risico van schade of verlies van producten ligt bij de verkoper tot het moment van levering aan de consument, tenzij anders overeengekomen. Bij beschadigde verpakking moet de klant dit direct op de vrachtbrief vermelden en een foto van de schade mailen naar info@dimay.com. Na levering dient de klant het product direct te controleren op beschadigingen. Beschadigingen moeten dezelfde dag gefotografeerd en gemaild worden naar info@dimay.com.
  7. Voor speciaal bestelde producten is voorafbetaling verplicht. Deze producten kunnen niet worden geretourneerd.

Artikel 11-1 – Retour Proefbestelling

De klant kan één product als proef bestellen. Indien het product niet voldoet aan de wensen van de klant, kan het binnen 14 dagen in de originele verpakking kosteloos worden geretourneerd. Bestellingen van meerdere producten worden niet teruggenomen.

Artikel 12 – Duurtransacties

  1. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd kan door de consument te allen tijde worden opgezegd, met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
  2. Een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft een maximale duur van twee jaar. Indien bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst wordt verlengd, zal deze worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd, met een opzegtermijn van maximaal één maand.

Artikel 13 – Betaling

  1. Betaling dient vooraf te worden voldaan.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer heeft een klachtenprocedure die bekend is gemaakt en behandelt klachten volgens deze procedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten tijdig, volledig en duidelijk worden ingediend bij de ondernemer nadat de consument de gebreken heeft vastgesteld.
  3. Klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien meer tijd nodig is, ontvangt de consument binnen 14 dagen een bevestiging en een indicatie van de verdere afhandelingstermijn.

Artikel 15 – Intellectuele eigendom

De koper erkent dat alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten en/of de website bij Dimay, haar leveranciers of andere rechthebbenden berusten.

Artikel 16 – Persoonsgegevens

Dimay verwerkt de gegevens van de koper uitsluitend volgens haar privacybeleid en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.

Artikel 17 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op alle aanbiedingen van Dimay, haar overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

Artikel 18 – Links

De website van Dimay kan links naar andere sites of advertenties van derden bevatten. Dimay heeft geen invloed op het privacybeleid van deze derden en is niet verantwoordelijk voor hun sites.

Artikel 19 – Uw rechten

U kunt altijd aan Dimay vragen welke gegevens over u worden verwerkt door een e-mail te sturen. U kunt ook verzoeken om correcties aan te brengen. Indien u geen informatie meer wenst te ontvangen, kunt u Dimay hierover informeren. Informatie wordt alleen gestuurd als u uw e-mailadres heeft opgegeven.

Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op een andere manier die toegankelijk is voor de consument op een duurzame gegevensdrager.